Registrace

Sací systém

Turbo

Když se řeší sání u turbomotoru, lidi často slyší jen „větší průměr = víc vzduchu = víc výkonu“. Jenže pravda je jinde. Důležité je, jak ten vzduch proudí, a kudy.Osobně jsem šel cestou kompletního potrubí o průměru 60 mm, protože i má škrticí klapka má 60 mm. A právě tohle je důležité – nejmenší místo v systému rozhoduje o výsledku. Když dáš před klapku 76 mm potrubí, vytvoříš tím zásobník vzduchu, který v systému jen zdržuje. Proudění vzduchu zpomalí, hromadí se, a jakmile klapku otevřeš, vytvoří se větší turbo díra.Ale to není všechno.Každá hrana v systému, každý přechod mezi hadicí, trubkou, sáním a klapkou je místo, kde se proud vzduchu láme, točí, ztrácí rychlost a tlak. A právě proto doporučuju všechny spoje jemně upravit – vybrousit náběhy, udělat z každé části trichtýř.A co plastové díly?I ty se dají krásně opracovat. Stačí trochu trpělivosti, jemný brusný kotouček nebo fréza a vnitřní přechody se dají vyhladit tak, aby vzduch krásně klouzal. Není to úprava, která ti přidá deset koní – ale je to přesně ten typ „0,1% ladění“, které ve výsledku udělá velký rozdíl. Auto pak líp reagujerychleji nabírá otáčky a běží lehčeji.

U turba navíc platí: od turba k filtru není tak zásadní průměr nebo délka, ale čistota zpracování. Hrany, přechody, ostré ohyby – to všechno kazí proudění

Diskuze (0)

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: