Registrace

Sací systém

Intercoler

Výměna intercooleru je často první úprava, po které člověk sáhne. A není to špatně – větší chladič vzduchu snižuje teplotu nasávaného vzduchu, zlepší jeho hustotu a odstraní horké kapsy ve vysokých otáčkách. Jenže tím to nekončí.S větším objemem přichází větší vnitřní prostor, který se musí naplnit, než se vzduch vůbec dostane do válců. A právě tady vzniká tzv. zásobník vzduchu – který zvětšuje turbo díru. Takže místo ostré odezvy na plyn máš zpoždění, i když je turbo roztočené.Teoreticky by se to dalo vyřešit pomocí antilagu, ale u sériových ECU (jako třeba moje ME7) to bez přechodu na standalone prostě neuděláš. A tak nastává otázka: vyplatí se to?Za mě je ideální jít kompromisní cestou. Vybrat si intercooler, který stíhá chladit, ale není přehnaně velký. A k tomu udělat precizní potrubí – bez zúžení, s hladkými náběhy, ideálně udržet stejný průměr od turba až po škrticí klapku (já zvolil 60 mm kvůli 60mm klapce)

Diskuze (0)

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: