Na první pohled vypadá úprava atmosféry jednodušeji než u turba. Není tam žádný tlak, žádná složitá mapa plnění, prostě jen motor, co si sám nasává vzduch. Jenže právě v tom je ten háček. Když vzduch netlačím násilím, ale spoléhám na přirozený podtlak, každá nedokonalost v sání znamená ztrátu.”“U atmosféry musí všechno sedět – přesněji než u přeplňovaného motoru. Každý přechod mezi přírubami, každá ostrá hrana nebo netěsnost vzduch zpomalí, zvíří nebo rozbije proudění. A když je průchod vzduchu rozbitý, motor ztrácí dech.”Ladění sání je základ. Leštění vnitřků sacích potrubí, zarovnávání přechodů mezi hlavou a sacím potrubím, ztenčování těsnění,vybroušení náběhů. U kovových dílů to dává smysl, u plastových často ne – ale i tam jde obrousit přechody nebo zlepšit tvar.Zvětšení sacích přírub? Ano, ale chytře. Jen pokud navazuje na další úpravy (vačky, výfuk, soft), jinak to ztrácí pointu. Všechno musí být v rovnováze – není to o “větším”, ale o “lepší cestě” pro vzduch. Specialitka pro fajnšmekry čtyřklapka. Nahrazení sériové klapky sadou motorkových klapek (většinou ze supersportů – Yamaha R1 apod.). Každý válec má vlastní klapku = lepší odezva, přesnější dávkování vzduchu, a pokud je to správně naladěné, tak i brutální zvuk a výkon ve vyšších otáčkách.
Sací systém
Atmosféra
Diskuze (0)
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Přidat komentář